Poniedziałek, 13 sierpnia 2018 r. Imieniny obchodzą : Diana, Gertruda, Hippolit, Poncajan
04.07.2018

Przyjechali na interwencję a znaleźli narkotyki

Działdowscy policjanci przyjechali interweniować w sprawie 27 letniego mieszkańca Działdowa uprzykrzającego życie współmieszkańcom. W trakcie interwencji ujawnili kilkanaście woreczków i zawiniątko z białym proszkiem.

Przyjechali na interwencję a znaleźli narkotyki. (Fot. KPP)
Przyjechali na interwencję a znaleźli narkotyki. (Fot. KPP)

 

W poniedziałek 2 lipca działdowscy policjanci otrzymali zgłoszenie o nieodpowiednim zachowaniu jednego ze współmieszkańców. Na miejscu okazało się, że 27 letni mieszkaniec Działdowa, który zakłócał spokój sąsiadom posiadał przy sobie kilkanaście woreczków wypełnionych białym proszkiem. Policjanci mężczyznę zatrzymali i przewieźli do działdowskiej komendy. Oprócz woreczków z proszkiem policjanci zabezpieczyli metalowy pojemnik z zawiniątkiem tej samej zawartości. Po zbadaniu okazało się, że jest to amfetamina.

 

Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu narkomanii ten, kto posiada środki odurzające lub substancje psychotropowe podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

 

Policja apeluje do rodziców o zwracanie szczególnej uwagi na swoje dzieci i ich zachowanie. Zwłaszcza zachowanie odbiegające od dotychczasowego, np. unikanie kontaktu z rodzicami, częstsze wychodzenie z domu poprzedzone wiadomością sms czy krótką rozmową telefoniczną, a także zamykanie się w pokoju powinny wzbudzić niepokój. Unikanie wspólnych posiłków, nagłe zmiany nastroju czy pojawienie się nowych osób w otoczeniu naszych dzieci powinny także wyostrzyć czujność rodziców.

 

Młode osoby mające więcej swobody i wolnego czasu, zwłaszcza w okresie przerwy wakacyjnej, mogą ulegać różnym pokusom. Chęć zaimponowania rówieśnikom czy „zaistnienia” wśród społeczeństwa mogą powodować, że osoby te zaczną sięgać po różnego rodzaju substancje o niewiadomym składzie i pochodzeniu w formie proszku, ciasteczek czy tabletek przypominających wyglądem słodycze dla dzieci. Tego rodzaju substancje zastępcze tzw. dopalacze mogą okazać się zgubne w skutkach. Często sięgając po nie młode osoby, choćby ze zwykłej ciekawości, nie zdają sobie sprawy z reakcji organizmu i konsekwencji ich zażycia. Sygnały docierające z całej Polski dotyczące młodych osób, które trafiają do szpitali po spożyciu nieokreślonego rodzaju środków psychoaktywnych, są bardzo niepokojące, a ich zażycie może okazać się śmiertelne.

 

MO/KPP

 


Reklama
Reklama
Reklama
© MD 2010-2018