Środa, 21 sierpnia 2019 r. Imieniny obchodzą : Emilian, Kazimiera, Joanna, Pius
09.08.2019

Jaka jest rola linkowania w procesie pozycjonowania strony w Google?

Gościmy dzisiaj Marka Masalskiego, freelancera z Białegostoku i wieloletniego specjalistę ds. marketingu internetowego. Opowie nam on o możliwościach, jakie daje skuteczne linkowanie w internecie oraz ostrzeże, czego należy unikać, aby nie zostać ukaranym przez Google. Dzięki tej wiedzy będziemy mieli większą świadomość na temat pozycjonowania stron internetowych i działania algorytmów. Zapraszamy serdecznie do lektury!

Jaka jest rola linkowania w procesie pozycjonowania strony w Google? (Fot. Archiwum)
Jaka jest rola linkowania w procesie pozycjonowania strony w Google? (Fot. Archiwum)

 

Czym jest linkowanie i jak może ono nam pomóc?

 

Linkowanie, czyli link-building to nic innego jak zewnętrzne linki prowadzące do naszej strony. Dzięki nim zwiększamy swoją średnią pozycję i mamy lepszy zasięg.

 

Linkować można w wielu miejscach. Specjaliści SEO tworzą najczęściej tzw. zaplecza, czyli osobne witryny zbliżone tematycznie do strony docelowej. Posiadają one wartościowe treści z linkami na naszą witrynę. Stworzenie kilku zapleczy to działanie niezwykle pracochłonne, ale może przynieść nieoczekiwane efekty, jak większa rozpoznawalność naszej marki.

 

Do innego rodzaju linkowania należą artykuły sponsorowane. Jest to działanie o tyle prostsze, że nie ma potrzeby tworzenia całej witryny. Wystarczy jedynie wykupić możliwość opublikowania tekstu z linkiem na danym portalu.

 

Mówiąc o linkowaniu, nie należy również zapomnieć o działaniach wewnątrz strony. Istnieje wiele metod do link-buildingu własnych podstron. Umiejętne posługiwanie się nimi, może zwiększyć całościowy ruch na stronie. Wszystkie takie działania, nie umkną przy indeksacji przez roboty Google’a. Link-building jest więc bardzo ważnym narzędziem przy pozycjonowaniu.

 

Czy każda strona internetowa potrzebuje linkowania?

 

Tak, każdy, kto chce, aby jego witryna była widoczna i zbierała lead’y, powinna zadbać o link-building. Pozycjonowanie stron to nie tylko działania mające na celu optymalizację docelowego serwisu. Aby mieć duży zasięg oraz zadowalającą liczbę konwersji warto, aby link do naszej strony znajdował się na innych witrynach.

 

W tym celu tworzone są specjalne zaplecza, na których umieszczamy unikalne treści z naszymi słowami kluczowymi. Ponadto wysokiej jakości zaplecze, będzie nie tylko pozycjonowało naszą stronę i pozyskiwało nowych klientów. Jest ono w stanie również na siebie zarabiać. Obecnie coraz częściej odchodzi się od spamowania linkami do przemyślanej strategii contentowej, która służy zarówno użytkownikom, jak i też właścicielom.

 

Jakie są złe praktyki link-buildingu?

 

Strony internetowe są sprawdzane przez roboty Google’a na wiele sposobów. Aby nasza witryna była chętnie indeksowana, należy mieć świadomość dobrych oraz złych praktyk SEO. Nieumiejętne linkowanie może spowodować, że zostaniemy obarczeni karą przez internetowego giganta. Kilka lat temu link’building nie cieszył się dobrą sławą. Bardzo często był kojarzony ze spamem internetowym.

 

Przed zmianami algorytmu wielu nieuczciwych specjalistów, tworzyło piramidę podobnych stron zapleczowych z artykułami o niskiej jakości, linkującymi do strony docelowej. Działania te nie były w żaden sposób przyjazne użytkownikom. Powodowały one jednak, że roboty Google’a, pozycjonowały domyślną witrynę znacznie wyżej.

 

Mówiąc krócej, im więcej jakichkolwiek linków, tym lepsza była nasza widoczność. Całe szczęście dzisiejsze algorytmy działają i myślą podobnie jak ludzie. Zmiany, jakie zaszły w indeksacji stron, spowodowały, że nie liczy się już ilość linków, ale ich jakość. Dlatego też specjaliści SEO zajmują się tworzeniem jakościowych zapleczy, które mają dobrą pozycję i stanowią wartość samą w sobie.

 

Oczywiście istnieją jeszcze osoby, które produkują linki w hurtowej liczbie. Jednak taka witryna może zostać bardzo szybko zbanowana przez Google. Dlatego też link-building warto powierzyć komuś, kto podchodzi poważnie do contentu i jakości.

 

Jak udało nam się dowiedzieć dzięki Markowi Masalskiemu, linkowanie to ważna umiejętność osoby, która chce pozycjonować strony.

 

Nieumiejętne korzystanie z linków może spowodować nawet zbanowanie witryny. Dlatego też warto powierzyć tę pracę temu, kto będzie umiał rzetelnie ją wykonać. Bardzo dziękujemy za poświęcony czas!

 

Artykuł sponsorowany

 

 

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
© MD 2010-2019
Portal wykorzystuje pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) własne oraz systemów zewnętrznych, w celu analizowania zainteresowań czytelników naszego portalu i zgodnie z rozporządzeniem RODO. Więcej informacji w naszej polityce prywatności