Dziś jest Piątek, 24 listopada 2017 r. Imieniny obchodzą : Aleksandra, Dobrosław, Emilia, Emma
DZIAŁDOWO

EKOLOGIA

III Zawody Wędkarskie o Puchar Działdowszczyzny [FILM]

29-08-2017
Fot. W Żabinach odbyły się odbyły się III Ogólnopolskie Spławikowe Zawody Wędkarskie O Puchar Działdowszczyzny (fot. MO).

W miejscowości Żabiny w Gminie Rybno odbyły się III Ogólnopolskie Spławikowe Zawody Wędkarskie O Puchar Działdowszczyzny. Patronatem Honorowym objął je Burmistrz Działdowa, a do organizacji przyczyniły się sąsiednie gminy i wielu sponsorów.

Dwudniowe zawody zorganizowane zostały z rozmachem, a zawitali na nie zawodnicy z całego kraju.

- Jest to trzecia edycja zawodów o Puchar Działdowszczyzny. Zawody spławikowe, towarzyskie zrzeszające zawodników z całego kraju. Mamy ekipę z Warszawy, Torunia, Poznania, Olsztyna, Nowego Miasta, Ciechanowa, cały nasz okręg. Miało być 36 uczestników, niestety kilku wystraszyła pogoda. Będziemy walczyć spławikowo przez cztery godziny. Wygrywa ten, który wagowo złowi największą ilość ryb – tłumaczy Przemysław Zdunek, Prezes PZW koło Działdowo.

Aby wygrać w takich zawodach nie wystarczy już wędka, zanęta i dobre chęci. Zawodnicy biorący udział w zmaganiach przywieźli ze sobą sprzęt za wiele tysięcy złotych…

- Mamy standardowo dwie i pół godziny na przygotowanie się, niektórym to nie starcza… To nie są już wędkarze, to zawodnicy, którzy jeżdżą i zdobywają tytuły. Wszyscy musza się tak przygotować, by 10 minut przed łowieniem byli w stanie zanęcić swoje łowisko. Łowimy cztery godziny i po wszystkim ważenie i ogłoszenie wyników – dodaje Przemysław Zdunek.

Aby zawody mogły się odbyć trzeba znaleźć odpowiedni akwen. Okazuje się, że ten w Żabinach jest wręcz idealny:

- Rozmawialiśmy ze stowarzyszeniem Żabianka i chcieliśmy trochę wypromować to łowisko. Woda bardzo fajna. Stowarzyszenie robi dużo dobrych rzeczy tutaj, jest wszystko bardzo ładnie zagospodarowane, może nie do końca, ale widać, że prace postępują. Na dzisiejsze zawody mamy wiele osób z całej Polski. Zobaczymy jaka będzie pogoda, zawody rozpoczynają się o godzinie 10.00 a o 9.50 jest nęcenie. Zawodnicy dostali kanapeczki z napojem, żeby mieli siłę do łowienia – mówi Marek Dębski, Zastępca Prezesa PZW Działdowo, sędzia główny.

Zawody trwały dwa dni: rozpoczęło się w sobotę rano a zakończyło wspólnym grillowaniem w niedzielne popołudnie. Współorganizacja spławikowych zmagań to kolejny sukces stowarzyszania Żabianka:

- Sukcesów już mamy kilka na koncie, mamy tu siłownię sfinansowaną ze środków zebranych przez stowarzyszanie, zorganizowaliśmy olimpiadę dla szkół gminnych, z pomocą finansową gminy postawiliśmy latarnię, położyliśmy deptak. Mamy w planach jeszcze sporo inicjatyw, chcemy dalej zagospodarowywać ten akwen, zrobić pomost i zająć się drugim jeziorkiem - Mariusz Kryska, prezes Stowarzyszenia Żabianka.

Na zakończenie zawodów wszyscy zawodnicy otrzymali pamiątkowe statuetki a zwycięzcy nagrody i puchary.

Przedstawiamy klasyfikację końcową:

1. Włodarski Marian 4650 (gram)

2. Krawczyk Łukasz 2906

11. Szcześniak Kamil 1831

12. Piórkowski Mariusz 1814

MO

Prosimy o zamieszczanie komentarzy zgodnych z regulaminem Portalu Moje Działdowo.
Komentarze wulgarne, naruszające dobre obyczaje, zawierające komunikat reklamowy, rażąco łamiące zasady pisowni, nie na temat, naruszające prawa osobiste lub oparte na domniemaniach nie będą publikowane.